I have been giving conversation lessons with students taught using the method of ‘Individual Tuition within a Group’ for over a year. I have taught and spoken with students of all ages and abilities who were taught using this approach. As such I have seen first hand the effectiveness of this method, and the results it can achieve.
In my experience, even students who have only been studying English for a short time using this method have a much better grasp of the grammar they have studied, and a better ability to communicate themselves, than students taught using other methods.
For higher-level students too the same applies. Even with more difficult aspects of grammar, the students have clearly dedicated enough time to each point, and had enough individual tuition on the points they have found more difficult, to have an active understanding of them. This is clearly shown to me when, even when they do make a mistake in grammar while speaking, students are very often able to correct themselves after.
I am also often impressed by the range of vocabulary of students who have been taught using this system, even those who have only been learning English for several weeks. I believe this large active vocabulary is as a result of the flexibility of the drills in introducing new, spoken, vocabulary, in some context, while focusing intensively on one grammar point.
In addition, all the students I have taught tend to have a better ability to understand me, as a native speaker, than I would normally expect. This can be attributed to the regularity with which they hear native speakers speaking whilst doing their drills.
Written by Andrew Parr, Teacher of English
Перевод статьи на русский язык:
Я больше года провожу занятия по практике речи английского языка со студентами всех возрастов и разных способностей, которые обучаются при помощи метода «Индивидуальное обучение в группе учащихся» и, таким образом, воочию вижу эффективность этого метода и результаты, которые можно достичь при его помощи.
Как показывает мой опыт, даже те студенты, которые изучают английский достаточно короткое время по данной методике, значительно лучше владеют грамматикой, которую они прошли, и могут лучше выражать свои мысли, чем студенты, обучаемые по другим методикам.
Это также относится к студентам с более высоким уровнем английского. Чтобы овладеть более сложными аспектами грамматики, студенты явно уделяют достаточно много времени отработке каждого учебного материала. С каждым студентом много времени индивидуально отрабатывается тот материал, который вызывает у него трудность. Мне это особенно очевидно, когда во время речи студенты делают грамматическую ошибку, они часто способны сразу же исправить ее сами.
Меня также поражает запас лексики студентов, обучаемых по данной методике, даже тех, кто изучает английский всего лишь несколько недель. Я считаю, что большой запас активной лексики является результатом гибкости в подаче новой разговорной лексики в определенном контексте при помощи устных упражнений (автором которых является Скопинцев А.), в сочетании с интенсивной отработкой одного грамматического материала.
К вышесказанному хочется добавить, что все студенты, с которыми я работал, могут лучше понимать меня, как носителя языка, что превзошло мои ожидания. Это также может быть объяснено тем фактом, что они регулярно слышат речь носителей языка, делая устные упражнения на СD дисках.
Эндрю Парр, преподаватель английского языка